Drobečková navigace

Úvodní stránka > Obecní úřad > Poskytování informací, příjem podání

 

Informace ke zpracování osobních údajů

 Obec zpracovává osobní údaje v souladu s požadavky nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (dále jen „Nařízení GDPR“).

Obec je správcem Vašich osobních údajů, který určuje účel a prostředky zpracování Vašich osobních údajů.

Osobními údaji jsou takové informace, na základě kterých můžeme identifikovat určitou osobu, jde o údaje, které jsou přiřaditelné ke konkrétní osobě (např. jméno, příjmení, datum narození, číslo občanského průkazu, adresa bydliště, e-mailová adresa).

Účel zpracování osobních údajů

Obec jako správce osobních údajů zpracovává osobní údaje zejména za účelem výkonu státní správy a výkonu samosprávy.

Právní základ zpracování osobních údajů

Osobní údaje od Vás shromažďujeme a zpracováváme na základně těchto titulů:

  • pro splnění právních povinností, které se na obec vztahují (např. vedení evidence obyvatel, vyřizování podnětů a žádostí o informace),
  • pro uzavření a plnění smlouvy (např. pracovní smlouvy, kupní smlouvy, poskytování dotací),
  • pro splnění úkolů ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci (např. kontaktní údaje členů orgánů obce pro zajištění komunikace s občany, informování občanů),
  • pro ochranu práv a oprávněných zájmů obce, jako je ochrana osob a majetku města, ochrana života a zdraví osob (např. provozování kamerových systémů),
  • na základě souhlasu (např. zveřejnění fotografie a jména jubilanta či novorozeného občana), který vyjadřuje svobodný (není součástí smlouvy či jiného ujednání), konkrétní, informovaný a jednoznačný projev Vaší vůle, jeho součástí je informace o možnosti udělený souhlas kdykoliv odvolat.

Další informace

Vaše osobní údaje jsou zpracovávány v listinné i elektronické podobě.

Osobní údaje nejsou předávány jiným osobám, pokud povinnost jejich předání orgánům, úřadům či institucím není obci uložena právním předpisem anebo k tomu subjekt údajů neudělil souhlas.

Při zpracování osobních údajů obcí nedochází k automatizovanému rozhodování, na jehož základě by byly činěny úkony či rozhodnutí, jejichž obsahem by byl zásah do práv či oprávněných zájmů občanů.

Osobní údaje jsou zpracovávány pouze v nezbytném rozsahu.

Osobní údaje jsou zpracovávány po nezbytnou dobu, po jejímž uplynutí jsou osobní údaje zlikvidovány nebo jsou dále uchovány po dobu stanovenou platným Spisovým a skartačním plánem/řádem.

 

Práva podle GDPR

V souvislosti se zpracováním osobních údajů máte zejména právo:

  • na přístup ke svým osobním údajům,
  • na opravu svých osobních údajů,
  • na výmaz svých osobních údajů, popřípadě omezení zpracování,
  • vznést námitku proti zpracování,
  • na přenositelnost osobních údajů.

Vaše požadavky bude obec řešit v souladu s Nařízením GDPR.

Pověřenec pro ochranu osobních údajů:

Nevyhoví-li obec Vaší žádosti o vysvětlení či odstranění závadného stavu v záležitostech souvisejících se zpracováním osobních údajů a výkonem Vašich práv, můžete se obracet na pověřence pro ochranu osobních údajů nebo podat stížnost proti postupu obce na příslušný dozorový úřad – Úřad pro ochranu osobních údajů, pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7 (www.uoou.cz).

Obec na základě povinnosti uložené jí Nařízením GDPR jmenovala tohoto pověřence pro ochranu osobních údajů:

Obchodní firma:                   POVĚŘENCI s.r.o. IČ:                                           06903967 osoba určená pro jednání za pověřence:                        Mgr. Jana Rybová Kunčarová ID datové schránky:             fq24dtn sídlo:                                      Holická 1173/49a, 779 00 Olomouc – Hodolany telefonní číslo:                      +420 725 543 844 e-mail:                                    info@poverencisro.cz

 

 

 

  Poskytování informací, příjem podání

Důvod a způsob založení

Obec Brantice má dlouholetou tradici a její činnost se řídí zákonem č. 128/2000 Sb. o obcích, v plném znění.

Příjem žádostí a podání

Žádost o informace se přijímá na obecním úřadě v úředních hodinách. Žádost může být podána ústně nebo písemně.

V případě, že je žádost podána ústně, zástupce obecního úřadu, který žádost přijal, ji ústně vyřídí. O takovém vyřízení žádosti se neprovádí písemný záznam.

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • odvolání se podává písemně hnědou doručenkou na adresu obecního úřadu, 
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele. 

O odvolání rozhoduje:

  • obecní zastupitelstvo - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce, 
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby za poskytování informací

 

 

Položka

 Sazba

hodina práce (účtuje se každých započatých 30 min.)

 

fotokopie nebo výtisk z tiskárny (formát A4)

2,00Kč

paušál provozních nákladů (materiál, energie)

 

ostatní náklady

dle skutečně
vynaložených nákladů

Formuláře

 Povinně zveřejňované informace dle zákona č.106/99Sb., § 5 odst.3 - poskytnuté informace

PI 1/2016, PI2/2016,PI3/2016,PI4/2016

PI 1/2017,PI 2/2017, PI 3/2017, PI 4/2017, PI 5/2017, PI 6/2017, PI 7/2017, PI 8/2017

 

  

Výroční zpráva o poskytování informací 

20. 8. Bernard

Zítra: Johana

Aktuality

http://www.silesiatourism.com/

www.jeseniky-rodina.cz

 

oficial_logo_STA_Bruntalsko_zpravodajstvi_2017.jpg

 

www.edpp.cz/dpp/brantice

Návštěvnost stránek

222001
brantice_footer.png